خواهی نشـوی همرنگ، رسوای جمـاعت شو!!!!!

نمیدانم فقط در شغل های دولتی مثـل اداره هـا این اخـلاق رواج دارد، یا نه کلا همه جـا همیـن است! منظـورم از این اخلاق چیسـت؟ منظـورم دقیقـا همین چشـم و هم چشمـی و زیـراب زدن هاست. 
در اداره ی مـا اکثـرا یا با پـ*ارتـ*ی استخـدام شده انـد، یا به دلیـل داشتـن سهمـ*یه ایثـارگران و شهـدا و اینجور چیـزها. خب حالا تا اینجـایش قبـول. امـا ترفیـع گرفـتن و جا به جا شدن، به میـزان کار کـردن و نتایج آزمون ها و اینجـور چیـزها بستگـی دارد. یکی از همکـارهای ما که من قلبـا دوستـش دارم، 7-8 ماهـی است که اینجـا استخـدام شده. چنـد روز پیـش حکمـش را زدند و منتقـل شد به طبقـات بالا و از بیگـاری های طبقه ی ما خـلاص شد. خب به نظـر من واقعـا حقـش بود که جا به جـا شود. از صبـح تا عصـر بدون اینکه مودی را بپیچـاند کـار میکـرد و سعـی میکـرد کار همه را هم راه بینـدازد. اما از روزی که حکمـش را زدند و بقیه فهمیـدند قـرار است جا به جـا شود، جـلوی رویـش خوب هستنـد ولـی پشت سـرش چنـان پچ پچ میکننـد و پیش همه ی کارمندان اداره زیرابـش را میزننـد که آدم انگشت به دهـان میمانـد. اینکـه ایشـان خانـم هستنـد هم خودش باعـث بیشتـر شدن تهمت ها میشـود. 
با همه ی وجـود دارم سعـی میکنـم در کنـار اینکه شغـلم را حفظ میکنـم و سلام علیکـم را با این همکـاران مثـلا محتـرم نگه میـدارم، همرنگـشان نشـوم.
  • نــرگــسツ

رفاقـت به معـنای عمیـق کلـمه

همیـن دوستـی هاست که وسط کـلی مشغـله و گرفتـاری و دغدغـه فکـری، میتوانـد چنـد ساعتـی آدم را آرام کنـد و باعث شـادی و خنـده ی از ته دل بشود. 

با اینکه یک نفـرمان بیکـار شده، یک نفـرمان آموزشـی اش تمـام شده و در تقسیـم بنـدی افتـاده جـایی که فکـرش را هم نمیکـردیم و تمام برنامه های زنـدگی اش دارد خـراب میشـود، با اینکه یک نفـرمان قـرار است فـردا شب موهـایش را کچـل کنـد و تـازه بـرود برای آموزشی، یک نفـرمان یک میلیـون تومان کسـر حقـوق خـورده برای تاخیـرهایش، و من با آن ذهـن شلـوغ و نا آرامـم، امـا باز هـم چنـد ساعتـی را کنـار هم تا خرخـره غذا خوردیم و سیـگار کشیـدیم و گفتیـم گـور پـدر پس انـداز و آینـده و شرکتی که میخواهیم بـزنیم و ریه و این هـوای سـردی که داریم قنـدیل میبنـدیم کم کم و این حـرف ها، و فقـط یک دل سیـر خندیـدیم. 

چنـد ماه طولانی بود که دور هم جمـع نشـده بودیـم و دلمـان به انـدازه تک تک روزهای با هم بودنمان و خـاطرات قشنگـمان برای هم تنـگ شده بود.

  • نــرگــسツ

خوشه پروین

سبز خواهم شد، می دانم...

㋡✖
مـن...!

مـرا که می شنـاسی؟! خـودمم...

کسـی شبیه هیچکـس!

کمـی لا به لای نوشتـه هایــم بگـردی پیـدایم میکنـی...

مهـربان،صبـور،کمـی هم بهـانه گیـر...

اگـر نوشته هایـم را بیـابی،من هـم همـان حـوالی ام...!㋡
Designed By Erfan Powered by Bayan